Dag 37, 43 km

I morse var det betydligt mycket kallare än vad det har varit tidigare den här hösten och innan vi kunde åka ner till kajakklubben så var vi tvugna att skrapa rutorna på bilen rena från is. Solen värmde dock snabbt upp luften och redan när vi var nere på Merimelojats klubbholme så var det varmt och skönt. Rut och John stannade och tittade på när jag packade och såg till att jag kom iväg.

Jag hade vinden med mig och jag tog mig raskt förbi Västra hamnen, Brunnsparken, förbi Finlandsfärjorna som låg vid kajen inne i stan, Sveaborg och ut i skärgården. Det har varit trevlig paddling i fint väder men det är alltid lite segt att komma igång efter ett par vilodagar. Mitt på dagen så tyckte jag att klockan gick riktigt långsamt men så började det till slut skymma och vid 18-tiden så paddlade jag in här i viken på ön Onas. Det finns en färdig lägerplats här och ett upplag med ved om man skulle vilja göra upp en brasa. Fanns dessutom en liten grusstrand så det var lätt att lägga till med kajaken.

Jag har nu paddlat 1107 km här i Finland och 3486 km sedan min start i Svinesund. Till Virojoki och den ryska gränsen ser jag ut att ha ungefär 150-160 km och jag hoppas kunna vara där på torsdag eller fredag. Vädret ser väl inte toppenbra ut de närmaste dagarna men jag hoppas att det ska kunna bli fin paddling ändå och att jag ska få en skön avslutning på det här den här turen.

4 svar to “Dag 37, 43 km”

  1. Ana Says:

    Go Peter! You are awsome!

  2. Therese Iversen Says:

    Bara några dagar kvar nu… det drar ihop sig!!! Jag är så oerhört imponerad av din uthållighet och glöd! Men usch så tråkigt det kommer att bli att inte läsa din blogg på kvällarna! ;o( Den har verkligen varit något att se fram emot varje dag, du är en sann inspirationskälla! Hoppas att de sista dagarna blir riktigt njutbara!

Kommentera

