Tillbaka i Sverige igen

I måndags kom jag så återigen hem till Sverige. För passagen över Östersjön valde jag fortsatt att färdas på vattnet men den här gången hade jag bytt ut kajaken mot en utav Vikinglines finlandsfärjor, lite bekvämare, lite snabbare. Eftersom man inte får ta med kajaken löst på färjorna så hade jag skickat den med en speditionsfirma och i torsdags var jag och hämtade upp den på ett lager i Västberga. Det blev ett kärt återseende och eftersom vädret dessutom var riktigt fint så var det inte utan att man blev sugen på att sticka ut och paddla.

Jag har inte riktigt löst det här med den fortsatta förvaringen än men för tillfället är min Skim tillbaka vid kajakklubben i Brunnsviken.

3 svar to “Tillbaka i Sverige igen”

  1. Therese Iversen Says:

    Tillbaka i Sverige, härligt! Har äventyret hunnit sjunka in ännu?

    Vet inte hur kräsen du är med förvaring av kajaken, men om det framförallt är utrymme du behöver skulle du kunna ha den på min tomt om du vill. Har tyvärr inget inomhusutrymme som är stort nog men lite lastpallar och presenningar kan enkelt ordnas ;o) Kanhända att den får plats i virkesförrådet också.

  2. Bertil Stohr Says:

    Välkommen hem!

    Även om det kanske känns lite tomt just nu så tror vi nog att du känner både glädje och stolthet över sommaren 2011.
    Tack för att vi fick vara med, via bloggen, på ditt äventyr.

    Vi ses nå`n gång framöver.
    hej så länge från Putte & Agneta

  3. Lena Lindgren Says:

    Tack för att vi fick följa med runt våra vackra kuster. Lycka till med vad du nu ska ta dig för. Måste väl ändå kännas fantastiskt bra att ha gjort detta…nu börjar resten av upptäckandet av livet. Får vi se nya resor?

Kommentera

